Spelhuset

Det känns helt underbart att vara hemma igen, att få sova i sin egna säng, sitta och kolla på tv i sin egna soffa osv. Bara jag kommer innanför dörren så blir jag faktiskt helt lycklig i kroppen. Tänk att det kan vara så skönt att bara vara hemma. Jag trivs så bra här i våran lägenhet men det är samtidigt väldigt tomt utan min älskling. Det är så ensamt att vara här utan honom.
Någonting som är mindre skönt när det gäller att vara tillbaks i Sverige igen är att min klocka ringer alldeles för tidigt varje morgon. Jag hatar verkligen att gå upp tididigt på morgonen, eller att gå på morgonen över huvud taget. Hur underbart är det inte att få ligga kvar i sängen på morgonen hur länge man vill och bara mysa, jag bara älskar det. Efter att ha vart hemma i en vecka nu så är min kropp helt slut. Jag går runt och är ständigt trött. Men förhoppningsvis vänjer sig kroppen snart och jag kommer in i mina gamla rutiner. Även om jag föredrar mina "rutiner" som jag hade i Macau.

På tal om att vara hemma igen så måste jag ju skriva om den kalla vädret. Usch vad kallt det är ute och framförallt så blåser det jätte mycket. Idag när jag gick och handlade på Willys fick jag lov att sätta på mig både vinterjackan, mössa och vantar. Visst att jag är en fryslort, men idag var det inte speciellt varmt ute även fast solen lyser.


Just nu sitter jag och försöker plugga lite inför seminariet vi har i skolan på onsdag. Vi ska läsa två vetenskapliga artiklar som vi ska diskutera. Vetenskapliga artiklar är väl i princip aldrig roliga att läsa, speciellt inte när de är på engelska. Men jag ska försöka kämpa mig igenom dom ikväll. Om en timme får jag iaf ett litet avbrott då jag ska iväg och träna bodystep, som jag har längtat. Vi får se hur jag klarar av det med min enorma träningsverk efter gårdagens bodyattack. Men med min envishet så ska det nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0