Nybakat bröd

Dagen blev verkligen inte som jag tänkt mig. Först glömde jag bankomatkortet hemma. Sen nu ikväll när jag skulle tvätta så slutade tvättmaskinen helt plötsligt att fungera. Det gick inte att öppna luckan så jag fick lov att ringa till vaktmästaren. Han skulle fixa det imon bitti. Så jag skulle få hämta mina kläder på kvällen när jag kom hem. Jag skulle också ha pluggat en massa idag. Men det blev inte speciellt mycket plugg gjort tyvärr. Istället har jag nu på kvällen ägnat min tid åt av bakat matbröd. Det är ett jätte gott recept som jag fått av min kära svärmor. Så imorgon blir det riktig gofrukost på tåget, förhoppningsvis. Det är faktiskt första gången jag bakar bröd. Nu ska jag försöka plugga lite inför seminariet till imon innan jag somnar.

Två nygräddade limpor. Nu är det bara att hålla tummen och hoppas på att dom smakar lika bra som dom ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0